Loading...

قوانین و مقررات

1 ماه پیش 44 بازدید

کلیه کاربران، خریداران، فروشندگان و بازاریابان فنیکس و کلیه اشخاص پس از تهیه هر یک از محصولات فنیکس، موظف به رعایت کامل شرایط فنیکس هستند. ماهیت این شرایط برای تضمین رعایت حقوق کاربران و تطابق با قوانین حاکم بر کشور است. این شرایط جامع و کامل نبوده و فنیکس حق اضافه، حذف یا تغییر بندهای آن را در هر زمان و بدون اطلاع قبلی پس از انتشار آن ها در سایت www.fenix.ir برای خود محفوظ می دارد. هرگونه شکایت و گزارش در مورد تخطی کاربران از این شرایط می بایست از طریق تیکت به فنیکس اعلام گردد.

 

تعاریف

  1. خریدار : کسی است که به عنوان شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به خرید و پرداخت هزینه محصول می نماید.
  2. فروشنده : کسی است که به عنوان شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به فروش یک محصول می نماید.
  3. محصول : هر یک از محصولات ارائه شده توسط فروشندگان و سایر کاربران در فنیکس
  4. پرتال کاربران : سایت به آدرس http://fenix.ir که خریدار در آنجا حساب داشته و از طریق این حساب می تواند فهرست محصولات خریداری شده یا منتشر شده خود را مشاهده و مدیریت کند. مشخصات خریدار در آنجا ثبت شده و قابل ویرایش و بروز رسانی است.
  5. سیستم تیکت : قابلیتی است در پرتال کاربران که کلیه مکاتبات الکترونیکی خریداران، فروشندگان، بازاریابان و سایر کاربران با فنیکس در آنجا ثبت و از طریق شماره تیکت قابل پیگیری است.
  6. تعرفه : فهرست کامل محصولات و خدمات قابل ارائه همراه با ویژگی ها و محدودیت ها و قیمت ها به نحوی که خریدار کاملا آگاه گردد.
  7. تحویل محصول : ارائه لینک دانلود محصول خریداری شده و یا ارائه دسترسی بر اساس فاکتور یا قرارداد بین خریدار و فنیکس
  8. کاربر وب سایت : کلیه اشخاصی که از سراسر دنیا وب سایت فنیکس را مشاهده و مرور می کنند.

 

هویت

  1. فنیکس : سایت اینترنتی با آدرس http://fenix.ir که در این توافق نامه فنیکس نامیده می شود.
  2. هویت خریدار : خریدار شخصی حقیقی یا حقوقی است که مشخصات وی در پرتال کاربران و در بانک اطلاعات کاربران شرکت وجود دارد و محصولات خریداری شده تحت حساب وی مدیریت می شود
  3. هویت فروشنده : فروشنده شخصی حقیقی یا حقوقی است که مشخصات وی در پرتال کاربران و در بانک اطلاعات کاربران شرکت وجود دارد و محصولات خریداری شده یا عرضه شده تحت حساب وی مدیریت می شود
  4. برای حفظ حقوق قانونی خریداران، فروشندگان ، کلیه این کاربران موظف به ارائه اطلاعات هویتی خود به فنیکس می باشند. ضمنا عواقب اعلام ناصحیح اطلاعات مستقیما بر عهده ایشان خواهد بود. فنیکس مسئولیتی در قبال کنترل صحت اطلاعات خریداران، فروشندگان ندارد.
  5. خریدار، فروشنده اذعان می نماید که کلیه اطلاعات هویتی ارائه شده و آدرس ها وشماره تماس و امثالهم صحیح بوده و همواره در بروز نگه داشتن آنها در پرتال کاربران می کوشد. فنیکس حق دارد هر زمان که نیاز به کنترل این اطلاعات داشته تصویر برابر اصل این اطلاعات را از ایشان دریافت نماید. فنیکس حق دارد تا تکمیل اطلاعات صحیح و مستند نسبت به تعلیق سرویس دهی به خریدار، فروشنده اقدام نماید.
  6. کلیه مسئولیت ها و حقوق مرتبط با محصولات، بر عهده فروشنده به تنهایی می باشد.

 

نحوه ارتباط طرفین با هم

  1. روش ارتباطی مستند فنیکس با خریدار، فروشنده  آدرس ایمیل یا حساب کاربری است که در پرتال کاربران ثبت شده است و کلیه ارتباطات به صورت پاسخ در تیکت های سیستم تیکت است.
  2. فنیکس مسئولیتی نسبت به تبعات و خسارات وارد بر خریدار، فروشنده که اطلاعات تماس تغییر یافته خود را در حساب کاربری به ثبت نرسانده است ندارد.

 

تغییرات

  1. تغییرات توافقنامه : توافقنامه استفاده از خدمات فنیکس تابعی است از قوانین جمهوری اسلامی ایران و سایر قوانین مجامع ناظر بر خدمات قابل ارائه فنیکس و از آنجا که این قوانین و توافقات در سطح کشور و بین الملل به طور آنلاین و ماهانه امکان تغییر دارند، فنیکس حق تغییرات آتی در توافقنامه را بر خود محفوظ می داند و نسخه توافقنامه بروز شده را از طریق لینک به صفحه توافقنامه در وب سایت فنیکس در دسترس عموم قرار خواهد داد. ضمنا فنیکس مسئولیتی نسبت به اطلاع رسانی نفر به نفر در خصوص تغییرات احتمالی نداشته و خریدار، فروشنده می بایست موارد را عندالزوم با مراجعه به وب سایت فنیکس کنترل نماید.
  2. تغییرات فنی : فنیکس برای بهبود کیفیت خدمات حق انجام تغییرات فنی، سخت افزاری، نرم افزاری یا شبکه ای را در سرویس های ارائه شده دارد. در مورد تغییراتی که سرویس خریدار، فروشنده یا بازاریاب را تحت تاثیر قرار می دهد فنیکس موظف است تا یک ماه پس از اعمال تغییرات، مشکلات احتمالی پیش آمده را رفع کند. خریدار، فروشنده موظف هستند خود را با این تغییرات سازگار نمایند. هرگاه به دلیل موارد ضروری، فنیکس امکان اطلاع رسانی یا خدمات دهی را از دست بدهد و یا فوریت های فنی این مجموعه را ناچار به این امر نماید مسئولیتی برای اطلاع رسانی زمان و نحوه تغییرات نخواهد داشت ضمنا خریدار، فروشنده به شرکت وکالت می دهد تا در زمان مورد نیاز در جهت بهبود سطح کیفی سرویس اقدام به انجام فعالیت های سخت افزاری و نرم افزاری روی سرورهای فنیکس نماید.
  3. فنیکس می تواند تا زمانی که اطلاعات کافی در مورد موارد مشکوک پیدا نکرده است، اقدامی برای تغییر در سفارش، محصول یا خدمات صورت ندهد.

 

تحویل محصول

  1. پس از پرداخت مبلغ سفارش توسط خریدار، با آماده تحویل شدن محصول خریداری شده، لینک دانلود در حساب کاربری خریدار درج می شود. عدم دسترسی خریدار به لینک دانلود یا وجود مشکل در دانلود محصول، مانع تحویل محصول نمی گردد و خریدار ضمن اعلام مشکل در تیکت پشتیبانی، می باید حداقل ۷۲ ساعت منتظر بماند تا مشکل رفع شود و لینک سالم برای ایشان ارسال گردد.
  2. کلیه سفارشاتی که وضعیت آن ها به پرداخت شده تغییر یافته باشد در اسرع وقت به صورت فایل های دانلودی در حساب کاربری خریدار قابل مشاهده و استفاده خواهند بود. در صورت بروز مشکلات فنی، حداکثر زمان تحویل لینک های دانلود مربوط به سفارش ۷۲ ساعت کاری خواهد بود.
  3. خریدار در صورتیکه در بازه زمانی حداکثر زمان تحویل، لینک محصول را دریافت ننماید موظف است حداکثر ۷ روز پس از پایان زمان تحویل مجاز، مراتب را توسط تیکت پشتیبانی، به بخش فروش فنیکس اعلام نماید.
  4. در صورت بروز شرایط ویژه فنی و یا محدودیت هایی که تحویل در زمان مقرر آن انجام نشود، فنیکس مجاز به افزایش زمان تحویل سرویس تا ٢ برابر خواهد بود.
  5. خریدار حق درخواست لغو سفارش خریداری شده را تا 48 ساعت پس از پرداخت خواهد داشت.
  6. در صورت وجود هرگونه مغایرت در توضیحات محصول و محصول ارائه شده به خریدار، خریدار موظف است مراتب را حداکثر یک روز پس از ثبت لینک دانلود در حساب کاربری ایشان به فنیکس اعلام نماید و فنیکس موظف است ضمن پیگیری مغایزت از فروشنده محصول، مراتب اصلاح را در اسرع وقت به عمل آورد و در عدم رفع مشکل، مسئولیت فنیکس صرفا کسر وجه محصول از حساب فروشنده، مسترد کردن وجه به خریدار (مطابق با منبع پرداخت وجه) و حذف سفارش از حساب کاربری خریدار خواهد بود.

 

امنیت و محرمانگی

  1. به طور کلی محیط اینترنت به همان میزان سایر محیط های ارتباطی مانند پست، دورنگار و تلفن برای انتقال اطلاعات محرمانه امنیت دارد. در کلیه این محیط ها ممکن است اطلاعات استراق سمع شوند. به همین دلیل ضمن آنکه فنیکس تمام تلاش خود را برای ایجاد محیطی امن برای نگهداری و تبادل اطلاعات به صورت محرمانه می نماید، با این حال از جانب احتیاط از خریداران، فروشندگان می خواهد که همیشه ارتباطات آنلاین اینترنتی خود را نا امن فرض نمایند. فنیکس هیچ گونه مسئولیتی در رابطه با امنیت تبادل اطلاعات از شبکه و سرورهای خود با جاهای دیگر را نمی پذیرد.
  2. فنیکس با تدابیر امنیتی خود مسئول حفظ امنیت پایه سرویس های خود می باشد.
  3. فنیکس مسئولیتی نسبت به امنیت تبادل داده ما بین خریدار و سرورهای بانکی ندارد.
  4. فنیکس مسئولیتی نسبت به در اختیار گرفتن کلمه عبور حساب کاربری خریدار، فروشنده ، توسط اشخاص ثالث ندارد.
  5. فنیکس موظف به رعایت محرمانگی کلیه داده های موجود در حساب کاربری خریدار، فروشنده می باشد و همچنین آن را در اختیار اشخاص ثالث قرار نخواهد داد.
  6. فنیکس تلاش خود را برای حصول بالاترین سطح امنیت ممکن برای حساب کاربری خریداران، فروشندگان و بازاریابان انجام می دهد از این رو فنیکس نسبت به اموری که در حیطه مسئولیت خریدار، فروشنده، از لحاظ نگهداری امنیت حساب خود می باشد مسئولیتی ندارد.
  7. در صورت نیاز خریدار، فروشنده جهت برطرف کردن مشکلات غیر مرتبط با وظایف فنیکس، فنیکس بنا به حجم کار مجاز به دریافت هزینه اضافه جهت رفع مشکل می باشد.

 

مرجع قضاوت

  1. در صورت بروز اختلاف، جهت رفع اختلاف، خریدار، فروشنده موظف هستند نسبت به اعلام موضوع در تیکت پشتیبانی فنیکس اقدام نمایند و در صورت عدم کسب پاسخ مناسب، نسبت به ارتباط با مدیریت شرکت اقدام نمایند تا موضوع مجددا مورد رسیدگی واقع گردد. در صورت عدم حصول نتیجه پس از ۳۰ روز کاری، خریدار، فروشنده می تواند با تشکیل هیئت حل اختلاف مورد توافق طرفین، موضوع را مورد بررسی و رسیدگی قرار دهند.

 

شرایط و ضوابط کلی خریدار، فروشنده

قوانین خریدار

  1. سوالات پیش از خرید را حتما در دیدگاه های همان محصول مطرح کنید
  2. درخواست های پشتیبانی برای محصول خریداری شده صرفا می باید توسط سیستم تیکت فنیکس به ثبت برسد.
  3. بررسی دیدگاه های هر محصول، چگونگی پاسخگویی فروشنده به دیدگاه کاربران و زمان ارسال پاسخ ها می تواند معیار خوبی برای سنجش پشتیبانی فروشنده از محصول باشد. فنیکس در قبال عدم پشتیبانی فروشندگان هیچ مسئولیتی ندارد.
    • تبصره ۳-۱: ذکر این نکته ضروریست که فروشندگان نیز ملزم به پشتیبانی ۲۴ ساعته یا شخصی سازی محصول برای خریداران نیستند و صرفا پشتیبانی شامل مواردی است که محصول به فروش رفته دارای مشکل باشد.
  4. پشتیبانی محصولات خریداری شده صرفا توسط فروشندگان انجام خواهد شد و فنیکس هیچگونه مسولیتی در قبال ارائه پشتیبانی برای محصول ندارد.
  5. پیش از خرید حتما به کیفیت محصول، نظر سایر خریداران، دیدگاه های ارسالی کاربران، امتیاز کاربران، پیش نمایش آنلاین، توضیحات محصول و … دقت فرمایید.
  6. امکان بازگشت شارژ های انجام شده در کیف پول به هیچ وجه وجود ندارد. پیش از اجرای هرگونه عملیات مالی تصمیم بگیرید.
  7. محصول معیوب و همچنین محصولی که دارای مشکل باشد پس از تایید کارشناسان فنیکس و عدم رفع مشکل توسط فروشنده، از مارکت حذف خواهد شد.
  8. هرگونه تبلیغ محصول دیگر و بحث در مورد مارکت های دیگر و توهین به افراد دیگر در دیدگاه و تیکت پشتیبانی بلافاصله و بدون اخطار قبلی موجب مسدود شدن اکانت کاربری خواهد شد و موجودی حساب کاربر خاطی نیز بلوکه شده و حق هرگونه شکایت توسط کاربر سلب می شود.
  9. فروش و پخش محصولات، در سایر مارکت ها و سایت ها ممنوع است و در صورتی که ثابت شود محصول خریداری شده، توسط شما در سایر سایت ها و شبکه های اجتماعی به فروش رفته یا به صورت رایگان در اختیار سایر کاربران قرار داده شده است و یا حتی مشخص شود کاربر با خرید یک نسخه، روی چندین سایت به استفاده از محصول می پردازد، فنیکس این حق را دارد تا به نمایندگی از فروشنده محصول و در راستای حمایت از حقوق فروشندگان، حساب کاربری شما  مسدود میشود.
  10. فنیکس هیچگونه مسئولیتی در برابر عدم انجام تعهدات خود در هنگام موارد فورس ماژور مانند بلایای طبیعی، جنگ، شورش، آشوب اجتماعی، انفجار، اعتصاب، محدودیتهای دولتی و تحریم را ندارد. با این حال در صورت بروز چنین مواردی نهایت تلاش خود را برای کاهش اثرات این موارد خواهیم کرد. بروز هر یک از موارد فورس ماژور موجب تخطی خریداران از شرایط خدمات نخواهد شد و تحریم یا عدم امکان تبادل ارز از موارد فورس ماژور برای فروشندگان و فنیکس خواهد بود.
  11. با پرداخت مبلغ فاکتور و یا عضویت در سایت فنیکس، خریدار مواد توافقنامه و ضوابط فنیکس را پذیرفته و نیازی به اخذ امضاء از خریدار وجود ندارد.
  12. فنیکس در قبال حفاظت کامل از اطلاعات شخصی خریدار مسئول بوده و فقط در صورت دریافت حکم قضائی اطلاعات شخص مورد تقاضا را بنا بر ضرورت قانونی در اختیار مقام قضائی قرار خواهد داد.
  13. سقف خسارات اثبات شده توسط مرجع رفع اختلاف به خریدار برای هریک از انواع خدمات و محصولات، حداکثر معادل هزینه پرداختی آن محصول توسط خریدار بوده و فنیکس هیچگونه مسئولیتی در قبال جبران خساراتی مازاد بر این مبلغ نخواهد داشت
  14. تغییرات توافقنامه: توافقنامه استفاده از خدمات فنیکس تابعی است از قوانین جمهوری اسلامی ایران و سایر قوانین مجامع ناظر بر خدمات قابل ارائه فنیکس و از آنجا که این قوانین و توافقات در سطح کشور و بین الملل به طور آنلاین و ماهانه امکان تغییر دارند، فنیکس حق تغییرات آتی در توافقنامه را بر خود محفوظ می داند و نسخه توافقنامه بروز شده را از طریق لینک به صفحه توافقنامه در وب سایت فنیکس در دسترس عموم قرار خواهد داد. ضمنا فنیکس مسئولیتی نسبت به اطلاع رسانی نفر به نفر در خصوص تغییرات احتمالی نداشته و خریدار می بایست موارد را عندالزوم با مراجعه به وب سایت فنیکس کنترل نماید.

 

قوانین خریدار

به منظور صیانت از حقوق مولفین و پدیدآورندگان نرم افزار ، شرکت فرا اندیشان کار و سرمایه پارسی (فنیکس ) مبادرت به تهیه مقررات و شیوه نامه های نموده تا ضمن کسب رضایت مشتریان و کاربران ، این اطمینان را به مولفین گرانقدر بنماید که دسترنج شان تحت هر شرایطی محفوظ خواهد ماند .

مجموعه "فنیکس " در راستای اهداف عالیه شرکت که همانا ایجاد فرصت اشتغال و عرضه محصولات برنامه نویسان درفضای مجازی خواهد بود، مصمم است علاوه بر ارج نهادن به مالکیت معنوی آثار مولفین از پذیرش و توزیع هر گونه محصول کپی و یا ترجمه شده غیر حرفه ای اجتناب نماید .

براین باوریم که با همفکری یکدیگر و در محیطی سرشار از اعتماد میتوانیم کسب کار خود را رونق دهیم ، این مهم دست یافتنی نخواهد بود مگر در سایه اعتماد و رعایت حقوق متقابل ، بنابراین چنانچه در متن قرارداد ظاهرآ سختگیری های را مشاهده می نماید ، دلیل ش جز حفظ شآن ، منزلت و حقوق شما مولفین نیست ، زیرا ما بر این باوریم که صیانت از حقوق شرکای تجاری مان ، اولین شرط بقاء در یک مشارکت سالم بوده و تداوم آن را تضمین خواهد نمود .

  1. نرم افزارهای عرضه شده برنامه نویسان ،توسط تیم کارشناسی "فنیکس" بررسی و پس از تائید ، قابلیت ارائه در فضای سایت برای فروش را خواهد داشت.
  2. قیمت پیشنهادی برای هر نرم افزار توسط پدیدآورنده (برنامه نویس ) تعیین می گردد ، بدیهی است چنانچه قیمت اعلام شده ، با ارزش برآوردی که کارشناسان فنیکس برای آن مشخص نموده اند همخوانی نداشته باشد ، بمنظور ایجاد شرایط رقابتی و فروش بیشتر ، قیمت کارشناسی بعنوان پیشنهاد به برنامه نویس اعلام می گردد، برنامه نویس در قبول یا رد قیمت پیشنهادی مختار می باشد.
  3. نحوه مشارکت در فروش محصولات
    15% از عواید حاصل از فروش محصولات بعنوان حق بازاریابی و فروش به مجموعه فنیکس و مابقی  (85% ) به مولف تعلق خواهد گرفت ،
    1. تبصره 1-3
      چنانچه محصول در مراکزی بجز سایت "فنیکس" نیز عرضه شده باشد، حق بازاریابی و فروش فنیکس حداقل 40% خواهد بود.
    2. تبصره 2-3
      ملاک تشخیص فروش محصول در سایر مارکت ها ، اعلام نظر پدیده آورند اثر خواهد بود ، از آنجائیکه مجموعه فنیکس به برنامه نویسان خود اعتماد داشته و اعلام نظر آنان مبنی بر عدم مشارکت در سایر بازارها را بدون الزام به تحقیق و تفحص می پذیرد،لذا در صورت کتمان حقیقت ، فنیکس علاوه بردریافت مابه التفاوت حق بازاریابی ، "حق فسخ قرارداد" را نیز برای خود محفوظ اعلام می نماید .
    3. تبصره 3-3
      پرداخت سهم فروش به برنامه نویس با ثبت درخواست در پنل کاربری صورت گرفته و واریز وجوه درخواستی در روزهای یکشنبه هر هفته خواهد بود ،قابل ذکر است درخواست کننده حداکثر 48 ساعت قبل از زمان پرداخت (یکشنبه هر هفته ) بایستی نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نماید.
    4. تبصره 4-3
      بمنظور یکسان سازی در پرداخت ها ، حداقل مبلغ تسویه حساب با برنامه نویس مبلغ 000 50 تومان خواهد بود که بایستی در موقع ثبت درخواست رعایت گردد.
      ضمنآ ثبت دو یا چند درخواست وجه همزمان در سیستم امکان پذیر نیست و تا پیش از واریز وجه هریک از درخواست ها ، امکان ثبت درخواست وجه مجدد وجود ندارد.
    5. تبصره 5-3
      در صورتی که برنامه نویس به هردلیلی تصمیم به قطع همکاری با فنیکس داشته باشد ، می تواند درخواست خود را در سایت فنیکس ارسال نمایند ، بدیهی است فرایند تسویه حساب ظرف 48 ساعت انجام خواهد شد .
      قابل ذکر است برنامه نویس موظف است حتی الامکان شش ماه پس از فروش آخرین محصول خود در مجموعه فنیکس ، پشتیبانی و خدمات مشاوره ای نرم افزار خود را به کاربران و خریداران محصول ادامه دهد، در صورت عدم اهتمام برنامه نویس در این خصوص ، شرکت فرا آندیشان کارو سرمایه پارسی (فنیکس ) این حق دارد تا از طریق مجامع حقوقی و صنفی تنظیم دادخواست نماید .
    6. تبصره 6-3
      مبالغ ثبت شده در درخواست برنامه نویسان صرفا به شماره شبای آنان واریز می شود و این امر پس از امضاء و مبادله قرارداد میسر خواهد شد .
    7. تبصره 7-3
      چنانچه در هر زمان فنیکس نتواند از روی اطلاعات دریافتی اعم از شماره تلفن ثابت و شماره تلفن همراه با برنامه نویس تماس بگیرد، مجاز است تایید هویت ایشان را به وضعیت معلق درآورد که در این شرایط برنامه نویس قادر به ثبت درخواست وجه نبوده و در صورت نیاز می باید کلیه مراحل تایید هویت اعم از امضای قرارداد و ارسال مدارک را مجددا طی و یا رفع نقص نماید.
    8. تبصره 8-3
      برنامه نویس با پذیرش این تفاهم نامه به فنیکس این اجازه را می دهد مطابق سیاست های بازاریابی، افزایش اعتماد خریداران و در نهایت افزایش فروش ، محصولات را با تخفیف تا سقف %50 در جشنواره ها و طرح های تخفیفی خود عرضه نماید. ضمناً تخفیف ها به صورت کد تخفیف و یا سایر روش های تخفیفی روی قیمت اصلی محصول اعمال می گردد و محاسبه سهم فنیکس و سهم برنامه نویس بر مبنای قیمت محصول پس از کسر مبلغ تخغیف انجام خواهد شد.
    9. تبصره 9-3
      مدت زمان لازم برای تایید محصولات به شرطی که کلیه اطلاعات و قوانین مندرج برای درج محصول در فنیکس رعایت شده باشد ، در حدود 4 روز کاری است. همچنین در صورت عدم تایید محصول نیز کارشناسان فنیکس این مورد را به شما اطلاع خواهند داد.ضمناً در صورت بروز هرگونه مشکل فنی یا سایر مشکلات احتمالی دیگر ممکن است زمان تایید محصولات افزایش یابد.
  4. مشخصات محصولات قابل ارائه در فنیکس
    توضیحاتی که در تشریح محصول توسط برنامه نویس ارائه می شود ، جزئی از هویت آن محسوب شده و انطباق آن با مشخصات، قابلیت ها و توانمندی های محصول تولیدی حائز اهمیت است ،لذا برنامه نویس بایستی در هر مورد از مشخصات محصول آمادگی پاسخگوئی به خریداران را داشته باشد.
    1. تبصره 1-4
      چنانچه عدم انطباق قابلیت های درج شده در توضیحات محصول سبب اعتراض خریداران گردد ، کارشناسان فنیکس موضوع را بررسی و در صورت تائید عدم انطباق ، تمامی وجه خریدار مسترد میگردد ، بدیهی است مجموعه فنیکس در چنین مواردی سهم مشارکت خودرا از حساب کاربری برنامه نویس کسر نموده و حق هرگونه اعتراض در چنین مواردی از برنامه نویس نیز سلب می گردد .
    2. تبصره 2-4
      برنامه نویسان مجاز خواهند بود بمنظور تبلیغ ، مواردی از برنامه ای خود را به صورت رایگان از طریق فنیکس عرضه نمایند .
    3. تبصره 3-4
      از آنچائیکه ارج نهادن به حقوق مولفین و نوآوران در عرصه نرم افزار از جمله اهداف عالیه مجموعه فنیکس می باشد ، چنانچه در هر مرحله از مشارکت مشخص گردد که محصول ارائه شده کپی برداری و موارد مشابه بوده که نقض حقوق فردی و یا مجموعه های حقوقی در آن مشهود باشد ، مجموعه فنیکس حق فسخ قرارداد را دراین موارد برای خود محفوظ اعلام می نماید ،بدیهی است سهم مشارکت فنیکس در چنین مواردی از حساب کاربری برنامه نویس برداشت می گردد.
    4. تبصره 4-4
      مسئولیت فروش غیر مجاز محصولات ایرانی، کپی کردن از روی سایر محصولات ایرانی و پاسخگویی در برابر کلیه مجامع قانونی و حقوقی برعهده فروشنده محصول است و فنیکس هیچ مسئولیتی در قبال خطاهای شما نخواهد داشت.
    5. تبصره 4-5
      در صورتی که فروشنده ای نسبت به کپی محصول خود توسط فروشنده دیگر شکایتی داشته باشد می باید این شکایت را از مراجع قانونی پیگیری نماید و فنیکس تنها در صورتی می تواند کپی شدن محصول را تایید کند که به طور واضح و کامل نشان-نام یا هرگونه شناسه هویتی دیگری از نام نویسنده اصلی یا طراح اصلی در محصول کپی شده نیز وجود داشته باشد. در غیر اینصورت فنیکس نمی تواند با مشاهده طرح های مشابه یا زمان انتشار هریک از محصولات در میان شاکی و متشاکی قضاوتی انجام دهد. هرگونه اقدام از سمت فنیکس صرفا پس از ارائه حکم توسط مراجع قضایی خواهد بود.
  5. ایجاد پیش نمایش آنلاین برای پوسته ها و افزونه ها هم فروش را افزایش می دهد و هم حس اعتماد کاربران به شما را افزایش می دهد، این مورد ( ایجاد پیشنمایش آنلاین فارسی )برای تمامی پوسته ها و افزونه ها الزامی می باشد و فروشنده می باید پیشنمایش آنلاین را به صورت اختصاصی ایجاد کرده باشد نه آنکه از پیش نمایش انلاین سایر فروشندگان و سایت ها استفاده کند. ) برای افزونه ها در موارد خاص که دمو صرفا به بخش مدیریتی وردپرس محدود می شود، ارائه تصاویر کامل از محیط افزونه یا ویدئوی آموزشی و کامل بلامانع است.
    1. تبصره 1-5
      کلیه تصاویر و محتوای مورد استفاده در پیش نمایش آنلاین می باید باتوجه به قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران بوده باشد و در صورت عدم رعایت این موارد، مسئولیت هرگونه عواقب احتمالی برعهده فروشنده محصول است. همچنین در صورت مشاهده مغایرت محتوا با قوانین جمهوری اسلامی ایران، پیش نمایش حذف و فروش محصول تا رفع مشکل متوقف می گردد.
  6. در صورتیکه فروشنده به درستی محصول خود را پشتیبانی نکند (شامل پاسخگویی به تیکت ها، به روزرسانی محصول، رفع مشکلاتی همچون پیش نمایش انلاین فارسی یا فایل آپلودی و .... ) با تقاضای درخواست وجه وی موافقت نمی شود و در صورت تکرار عدم پشتیبانی، وجوه حاصل از فروش محصول از حساب فروشنده کسر می شود.
    1. تبصره 1-6
      سیستم پشتیبانی توسط تیکت در فنیکس راه اندازی شده است و پیش از اجرای درخواست های واریز وجه فروشندگان، تیکت های ایشان و کیفیت پاسخ دهی به خریداران مورد ارزیابی قرار می گیرد، چنانچه فروشنده ای تیکت های باز داشته باشد یا تیکت های پاسخ داده شده و بسته شده از پاسخ مناسبی برخوردار نبوده و نتوانسته باشند رضایت خریداران را کسب کنند، درخواست وجه های ایشان در وضعیت معلق باقی خواهد ماند.
  7. پاسخگویی به خریداران در سیستم مجامع پشتیبانی توسط تیکت فنیکس الزامی بوده و فروشندگان نمی توانند با استناد به پشتیبانی در سرویس های شخصی خود، تیکت های ارسالی در فنیکس را بی پاسخ رها کنند. همچنین فروشندگان حق ندارند پاسخگویی به تیکت های دریافتی را منوط به ثبت مجدد درخواست در سیستم های پشتیبانی مستقل و خارج از فنیکس نمایند و هرگونه انتقال خریداران به سایت هایی خارج از فنیکس جهت دریافت خدمات پشتیبانی و برزورسانی نیز ممنوع است.
  8. هر گونه تبلیغ و یا لینک دادن به سایت های دیگر در بین توضیحات یک محصول موجب حذف آن محصول از فنیکس شده و در صورت تکرار چنین مواردی فروشنده جریمه نقدی خواهد شد.
  9. برای پوسته ها ارائه پنل تنظیمات پوسته الزامی است.
  10. درصورت استفاده از فونت های مجموعه فونت ایران (مثل ایران و ایران سنس) باید طبق قوانین این سایت (Fontiran) مجوزهای لازم موجود باشد در غیر این صورت از پذیرفتن محصول معذوریم. در خصوص سایر موضوعات و موارد نیازمند لایسنس نیز می باید کلیه مجوزهای لازم توسط فروشنده دریافت شده باشد.
  11. تمامی فایل ها و امکانات لازم برای محصول باید در خود محصول خریداری شده موجود باشد، و اگر فروشنده برای دریافت فایل ها، کاربران را به صفحه ای دیگر و شبکه های اجتماعی (مانند کانال تلگرام) هدایت کند تخلف محسوب میشود.
  12. فروشندگان موظف به پشتیبانی از خریداران هستند و چنانچه در هر زمان تصمیم به قطع همکاری با فنیکس را بگیرند یا قصد عدم ارائه هریک از محصولات در فنیکس را داشته باشند می باید حداقل به مدت 6 ماه از آخرین فروش هریک از محصولات، نسبت به ارائه خدمات پشتیبانی از طریق سیستم تیکت پشتیبانی فنیکس اقدام نمایند و در حد مطلوب و مطابق با قوانین فنیکس(پاسخگویی جهت رفق مشکل در حداکثر ۴٨ ساعت کاری پس از ثبت تیکت خریدار) از خریداران قبلی محصول پشتیبانی کنند. چنانچه این پشتیبانی صورت نگیرد و به شایستگی و مطابق با قوانین فنیکس نباشد، حق شکایت از فروشنده برای فنیکس محفوظ است و فنیکس می تواند نسبت به بازپس گیری وجوه پرداختی به فروشنده از طریق مراجع قضایی اقدام کند.
    1. تبصره 1-12
      از اعلام درخواست قطع همکاری توسط فروشنده، کل موجودی حساب فروشنده برای مدت حداقل ۶ ماه مسدود می شود و پس از آن در صورتی که فروشنده قوانین مربوط به خاتمه همکاری را رعایت کرده باشد کلیه مبالغ موجود در حساب کاربری به حساب ایشان واریز می گردد. در صورتی که فروشنده در ارائه هریک از خدمات به خریداران کوتاهی کند یا خلاف قوانین عمل نماید، فنیکس حق دارد موجودی حساب فروشنده را تا زمان رفع مشکلات مسدود ساخته و در صورت عدم همکاری مناسب علاوه بر عدم واریز مومجودی، نسبت به دریافت خسارت وارده به فنیکس و خریداران، از فروشنده غرامت دریافت کند.
    2. تبصره 2-12
      انجام هرگونه کارها و رفتارهای غیر حرفه ای توسط فروشندگان پس از قطع همکاری با فنیکس جرم تلقی شده و هرگونه فعالیتی که به نوعی موجب سلب اعتماد کاربران از فنیکس شود یا ایجاد هرگونه شایعه پراکنی و ... جرم تلقی شده و فنیکس می تواند در صورت مشاهده هریک از این موارد (حتی موارد جزئی) از فروشنده و فرد خاطی شکایت کرده و ادعای خسارت نماید.
  13. فنیکس هیچگونه مسئولیتی در برابر عدم انجام تعهدات خود در هنگام موارد فورس ماژور مانند بلایای طبیعی، جنگ، شورش، آشوب اجتماعی، انفجار، اعتصاب، محدودیتم های دولتی و تحریم را ندارد. با این حال در صورت بروز چنین مواردی نهایت تلاش خود را برای کاهش اثرات این موارد خواهیم کرد. بروز هر یک از موارد فورس ماژور موجب تخطی فروشندگان از شرایط فروش نخواهد شد.
  14. فنیکس در قبال حفاظت کامل از اطلاعات شخصی فروشنده مسئول بوده و فقط در صورت دریافت حکم قضائی اطلاعات شخص مورد تقاضا را بنا بر ضرورت قانونی در اختیار مقام قضائی قرار خواهد داد.
  15. خدمات فنیکس به همان شکلی که هستند ارائه می شوند و هیچگونه گارانتی صریح و ضمنی شامل آنها نمی گردد. ضمنا هیچگونه ضمانتی مانند به فروش رفتن محصول، تبلیغ محصول در سایر سایت های مرتبط با فنیکس و یا معرفی محصول در سایر سایت ها ارائه نمی شود. همه ضمانتهای کتبی و شفاهی در مورد سرویسم های فنیکس که توسط کارکنان یا نمایندگان و یا سایرین ارائه شوند فاقد اعتبار بوده و فنیکس هیچگونه خسارتی بابت عملکرد محصولات ارائه شده به هر نحو نمی پردازد.
  16. سقف خسارات اثبات شده توسط مرجع رفع اختلاف به فروشنده برای هریک از انواع خدمات و محصولات، حداکثر معادل هزینه یک بار خرید محصول مطابق با قیمت مندرج در فنیکس بوده و فنیکس هیچگونه مسئولیتی در قبال جبران خساراتی مازاد بر این مبلغ نخواهد داشت.
  17. در صورت بروز مشکلات غیرقابل شناسایی یا مشکلات فنی، فنیکس نهایت تلاش خود را برای رفع مشکل در اسرع وقت و در کوتاه ترین زمان ممکن انجام خواهد داد. در این میان چنانچه بخشی از اطلاعات محصولات یا فروشندگان در اختیار افراد سودجو قرار گیرد، باتوجه به بروز مشکل خارج از اختیارات فنیکس ، فروشنده حق اعتراض ندا‌رد و فنیکس به نمایندگی از فروشندگان نهایت تلاش خود را برای بازپس گیری حقوق و خسارت احتمالی وارده به فروشندگان را از جانب افراد سودجو به انجام خواهد رساند. قابل ذکر است در شرایط بروز مشکلات، رفع مشکل و مسدود سازی دسترسی افراد سودجو در اولین اولویت کاری قرار دارد.
  18. تغییرات توافقنامه: توافقنامه فروش معصول در فنیکس تابعی است از قوانین جمهوری اسلامی ایران و سایر قوانین مجامع ناظر بر خدمات قابل ارائه فنیکس و از آنجا که این قوانین و توافقات در سطح کشور و بین الملل به طور آنلاین و ماهانه امکان تغییر دارند، فنیکس حق تغییرات آتی در توافقنامه را بر خود محفوظ می داند و نسخه توافقنامه بروز شده را از طریق لینک به صفحه توافقنامه در وب سایت فنیکس در دسترس عموم قرار خواهد داد. ضمنا فنیکس مسئولیتی نسبت به اطلاع رسانی نفر به نفر در خصوص تغییرات احتمالی نداشته و فروشنده می بایست موارد را عندالزوم با مراجعه به وب سایت فنیکس کنترل نماید.