Loading...

14 نکته‌ای که باید قبل از زدن دکمه انتشار در پست‌ها چک کنید

سعید 1 ماه پیش بدون نظر 93 بازدید
Loading...
از 1 رأی

اگر از شما بپرسند چند وب‌سایت حرفه‌ای نام ببرید، حتماً چند سایت را در خاطر دارید که به سرعت نامشان را به عنوان وب‌سایت‌های حرفه‌ای خواهید گفت. اما چه چیزی یک وب‌سایت را حرفه‌ای می‌کند؛ عوامل بسیاری در حرفه‌ای جلوه دادن یک سایت نقش دارد، یکی از مهم‌ترین عوامل بالا بودن رتبه سایت در موتورهای جستجو است.

سایت‌های حرفه‌ای برای رتبه گرفتن در موتورهای جستجو عوامل زیادی را رعایت می‌کنند که بخش بزرگی از آن‌ها مربوط به پست‌های سایت است.

در اینجا چند نکته‌ای که باید قبل از انتشار پست‌ها حتماً بررسی کنید را معرفی می‌کنیم.

 

در این مقاله میخوانید :

 

آیا عنوان جذابی دارد؟

همان‌طور که اگر عنوان یک کتاب جذاب و گیرا نباشد، شانس خریده شدن کتاب پایین می‌آید، اگر پست‌های شما هم عنوان‌های جذابی نداشته باشند، احتمال خوانده شدن و به اشتراک گذاشته شدن آن‌ها پایین می‌آید.

 

مطمئن شوید که عنوان سئوی شما زیر ۶۰ کاراکتر است

معمولاً عنوان پست و عنوان سئو یکی هستند، و هر دو این موارد باید زیر ۶۰ کاراکتر باشند تا گوگل در نتایج جستجو بتواند تمام عنوان را نشان دهد. اگر بیش از این مقدار باشد، به صورت ناقص به نمایش درخواهد آمد، مانند تصویر زیر:‌

 

آیا توضیحات متا دارد؟

توضیحات متا (Meta description) توضیحات کوتاهی است که موتورهای جستجو و شبکه‌های اجتماعی زیر عنوان مطلب شما، نمایش می‌دهند. اگر پست شما توضیحات متا نداشته باشد، گوگل چند جمله اول متن را به صورتی در هم ریخته نمایش خواهد داد که ظاهر خوبی نداشته و در خوانده شدن مطلب تأثیر منفی خواهد گذاشت

 

آیا کلمه کلیدی اصلی شما در عنوان، توضیحات متا و متن پست استفاده شده است؟

قبل از نگارش یک پست باید درباره کلمه کلیدی آن تحقیقات لازم را انجام داده و بهترین کلمه کلیدی را برای آن انتخاب کنید. این کلمه کلیدی باید در متن پست، عنوان و توضیحات متای آن نیز استفاده شده باشد.

 

آیا از کلمه‌های کلیدی مرتبط در متن پست استفاده شده است ؟

بیشتر تازه‌کارها وقتی اهمیت استفاده از کلمه کلیدی را می‌شناسند، شروع به استفاده بیش از حد از یک کلمه کلیدی در متن پست‌های خود می‌کنند که این کار کاملاً غلط بوده و شانس رتبه گرفتن شما در گوگل را بسیار پایین می‌آورد.

به جای این کار می‌توان از کلمه‌های کلیدی مرتبط استفاده کرد. برای پیدا کردن این کلمات کلیدی کافی است کلمه کلیدی اصلی خود را در گوگل جستجو کرده و در پایین صفحه در قسمت جستجوهای مرتبط، کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید.

 

آیا از لینک‌های داخلی در پست استفاده شده است؟

استفاده از لینک‌های داخلی، برای سئو بسیار مفید است چرا که باعث بالا رفتن بازدید صفحات سایت و پایین آمدن bounce rate می‌شود. حتماً در متن پست‌های خود حداقل یکی دو لینک به مطالب گذشته سایت بدهید.

 

مطمئن شوید که تمام لینک‌های خارجی در تب جدید باز می‌شوند

لینک‌های خارجی به لینک‌هایی گفته می‌شود که مقصد آن‌ها سایت‌های دیگر است. داشتن لینک‌های خارجی در متن پست، به حرفه‌ای نشان داده شدن سایت شما کمک می‌کند. اما کاربر با کلیک کردن روی لینک‌های خارجی از سایت شما خارج می‌شود و این از نظر سئو اصلاً خوب نیست، برای جلوگیری از این کار مطمئن شوید که تمامی لینک‌های خارجی در یک تب جدید باز می‌شوند.

 

آیا از تصاویر مناسبی استفاده شده است ؟

تصاویر در خوانایی و جذابیت بیشتر یک متن تأثیر بسزایی دارند. بنابراین بهتر است به جای استفاده از عکس‌هایی که در گوگل پیدا می‌کنید از تصاویر باکیفیت که اصطلاحاً Stock‌ گفته می‌شود،‌ استفاده نمایید.

 

آیا تصاویر استفاده شده در پست تگ alt دارند؟

تگ alt که متن جایگزین تصاویر را در خود نگهداری می‌کند، یکی از مهم‌ترین موارد برای سئو است. مطمئن شوید که برای تمامی تصاویر استفاده شده متن‌های جایگزین مناسب نوشته‌اید.

 

تصویر شاخص پست باید ابعاد مناسبی برای شبکه‌های اجتماعی داشته باشد

حتماً قبل از انتشار پست مطمئن شوید که تصویر شاخص در اندازه‌ای مناسب و بیشتر از 500 پیکسل در 300 پیکسل باشد، تا هنگام اشتراک در شبکه‌های اجتماعی، به درستی نمایش داده شود. معمولاً برای شبکه‌های اجتماعی مختلف باید ابعاد متفاوتی را در نظر بگیرید. اگر وردپرس استفاده می‌کنید. این کار به راحتی در پلاگین یوآست امکان پذیر است.

 

آیا متن پست پاراگراف‌بندی مناسبی دارد؟

سربرگ‌ها (H1,H2, …)‌،‌ زیر عنوان ها، لیست ها، فاصله ها و ... در خوانایی یک متن بسیار مؤثر هستند و استفاده درست از آن‌ها باعث راحتی کاربر در خواندن آن‌ها می‌شود.

 

وجود عناصر دعوت به اقدام (Call to action) را بررسی کنید

باید مطمئن شوید که در انتهای پست کاربر را دعوت به انجام یک کار مثل گذاشتن کامنت، خرید محصول یا دنبال کردن شما در شبکه‌های اجتماعی کنید.

 

اضافه کردن دسته‌بندی و تگ

اگر پست شما دسته‌بندی و تگ مناسب نداشته باشد، در نظر کاربران بسیار غیرحرفه‌ای و تازه‌کار جلوه خواهید کرد. مطمئن شوید که دسته‌بندی درست و تگ‌های مرتبط استفاده کنید.

 

بررسی با استفاده از پیش‌نمایش

قبل از انتشار پست‌ها لازم است با استفاده از دکمه پیش‌نمایش، نمای کلی پست را برای وجود هرگونه اشتباه، غلط املایی و ... بررسی کنید و سپس دکمه انتشار را بزنید.

همان‌طور که دیدید تعداد نکاتی که قبل از انتشار پست باید بررسی کنید زیاد است و این کار ممکن است زمان زیادی از شما بگیرد و احتمال خطا نیز در آن بالاست. بنابراین استفاده از یک پلاگین سئوی خوب مثل یوآست سئو می‌تواند کمک بسیار خوبی باشد و بسیاری از کارها را به صورت خودکار انجام دهد.

 

پلاگین توصیه شده فنیکس برای سئو وبسایت وردپرسی شما افزونه Yoast SEO Premium که در فنیکس به صورت رایگان برای شما قرار داده شده است.

سعید

نظرات کاربران

برای ارسال دیدگاه باید وارد حساب کاربری خود شود. ( ورود - عضویت )
Loading...

نظرات (0)

عضویت در کانال تلگرام فنیکس